zondag 22 februari 2004

TEA AND BISCUITS

Tanah Rata (Maleisie)

We zitten momenteel in de Cameron Highlands en sippen aan een kopje thee, pink in de lucht - zoals het hoort.

Eindelijk het stadsgewoel ver beneden ons kunnen laten, we zitten hier op 1700 meter, 't is aangenaam koel en alles ziet groen. Vanmiddag door de jungle getrokken langsheen watervallen - merkwaardig energiek stappend. 't Is een vreemde ervaring, stappen doorheen een overvloed aan tropisch plantenleven terwijl het maar een goeie 22 graden is. Ergens doet iets "Oe Oe" en het bladerdek ritselt.

Hierna trekken we naar Kuala Kangsar, een klein plaatsje aan een lekker bruine jungle-rivier, terug beneden, terug zweten, terug stinken, terug driemaal daags onder de douche. Ach - zat ik nu maar in Brussel, waar de temperatuur nauwelijks het vriespunt overstijgt. Als ik het Europese weersoverzicht mag geloven tenminste, dat ik met veel plezier las in de plaatselijke gazet.

Daarna naar Penang, een eilandje voor de noordwestelijke kust, waar ik ooit al met veel plezier rondgestruikeld heb, nu alweer tien jaar geleden. Hopelijk zijn ze dat daar ondertussen al vergeten en mag ik er terug binnen.

Sampai jumpa lagi

Geen opmerkingen: